Techninė garantija ir grąžinimo taisyklės
Šios sąlygos taikomos HIMA.lt parduotuvėje įsigytoms prekėms. Nuomojamoms prekėms jos negalioja – nuomai taikomos atskiros sąlygos.
1. Sąvokos ir teisinis pagrindas
- Garantija pagal įstatymą – pardavėjo atsakomybė už prekės neatitiktį sutarčiai, kuri paaiškėja per 2 metus nuo prekės perdavimo vartotojui.
- Komercinė (sutartinė) garantija – papildomi pardavėjo įsipareigojimai, jei tokie nurodyti kartu su konkrečia preke.
- Vartotojų teisės nustatytos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir ES teisėje. (Žr. „Teisiniai šaltiniai“.)
2. Bendra tvarka, taikoma visoms prekėms
Jei prekė pasirodo netinkamos kokybės (neatitinka sutarties), pirkėjas pirmiausia turi teisę reikalauti remonto arba pakeitimo. Šie veiksmai:
- Vykdomi nemokamai, įskaitant pašto/vežimo, darbo ir medžiagų išlaidas;
- Per protingą terminą nuo pirkėjo pranešimo;
- Nesukeliant didelių nepatogumų pirkėjui.
Jei remontas ar pakeitimas negalimas, neproporcingai brangus, vilkinamas ar sukeltų didelių nepatogumų, pirkėjas gali reikalauti proporcingo kainos sumažinimo arba nutraukti sutartį ir atgauti pinigus.
Svarbu: pirkėjas privalo nedelsdamas, per protingą terminą nuo trūkumo pastebėjimo, pateikti pretenziją ir perduoti prekę vertinimui.
3. Specialios sąlygos Pripučiamoms palapinėms
Pripučiamos palapinės yra techniniai gaminiai su oro kameromis, siūlėmis ir vožtuvais. Siekdami sklandaus naudojimo ir išvengdami piktnaudžiavimo, taikome šias nuostatas:
3.1. Kas laikoma gamybiniu trūkumu (taikoma garantija pagal įstatymą)
- Siūlių, kamerų ar vožtuvų defektai, atsiradę dėl gamybos ydos;
- Medžiagos struktūriniai trūkumai, pasireiškę įprastomis naudojimo sąlygomis;
- Aksesuarų/komponentų (pvz., stulpų, diržų, įtvarų) defektai dėl gamybos klaidos.
3.2. Kas nėra laikoma gamybiniu trūkumu (negarantuojama)
- Mechaniniai pažeidimai dėl naudojimo: pjūviai, pradūrimai, trinties skylės, nudeginimai, graužikų padaryti pažeidimai;
- Pažeidimai dėl neteisingo slėgio (perpūtimo), neteisingo išskleidimo/sandėliavimo, montavimo vėjo gūsiuose, palapinės nepritvirtinimo pagal instrukciją;
- Drėgmės, pelėsio, UV ir nešvarumų padariniai dėl netinkamos priežiūros;
- Perkrautas ar netinkamai naudotas audinys/stogelis (kabinti sunkūs daiktai ir pan.).
Tokiais atvejais prekę laikome „sugadinta dėl naudojimo“. Ji negrąžinama kaip brokuota, tačiau pasiūlysime remontą arba atsiųsime remonto rinkinį (klijai, lopai, vožtuvų dalys). Remonto ir siuntimo (į abi puses) išlaidas apmoka pirkėjas.
3.3. Remontas ar pakeitimas dėl gamybinio trūkumo
Jei nustatome gamybinį trūkumą, remontą/pakeitimą ir logistiką apmokame mes.
Kai iki trūkumo paaiškėjimo palapinė buvo tinkamai sumontuota, mūsų pareiga apima ir išmontavimą bei pakartotinį sumontavimą, arba tokių darbų išlaidų padengimą.
3.4. „Sezono pabaigos“ piktnaudžiavimas
Siekiant sąžiningumo visų klientų atžvilgiu:
- Naudotos ir sąmoningai sugadintos palapinės nepriimamos kaip brokuotos.
- Sezono pabaigoje taikoma ta pati ekspertizės tvarka kaip ir sezono pradžioje: tikriname, ar trūkumas kilo dėl gamybos, ar dėl naudojimo.
- Nustačius neatitiktį dėl naudojimo, siūlome mokamą remontą ar remonto rinkinį (žr. 3.2).
4. Kitos HIMA.lt parduotuvės prekės (ne palapinės)
Kitoms prekėms (pvz., nešiojamos elektros stotelės, apšvietimas, baldai, aksesuarai) taikomos tos pačios garantijos pagal įstatymą taisyklės: pirma – nemokamas remontas ar keitimas, vėliau – kainos mažinimas ar sutarties nutraukimas, jei pirmosios priemonės neįmanomos ar neproporcingos.
5. Pretenzijų teikimas ir įrodymų pateikimas
Praneškite raštu (per paskyrą ar el. paštu – info@hima.lt) apie trūkumą – aprašykite situaciją, pridėkite nuotraukas/video, užsakymo numerį.
Gavę pretenziją, galime paprašyti atsiųsti prekę ekspertizei arba pateikti papildomą informaciją.
Gamybinio trūkumo atveju remontas/pakeitimas ir logistika – mūsų sąskaita.
Naudojimo metu sugadintos prekės atveju pasiūlysime mokamą remontą arba remonto rinkinį; logistiką apmoka pirkėjas.
6. 14 dienų atsisakymo nuo nuotolinės sutarties teisė (tik kokybiškoms prekėms)
Per 14 kalendorinių dienų nuo prekės gavimo galite atsisakyti sutarties be priežasties (išskyrus teisės aktais numatytas išimtis).
Grąžinant kokybišką prekę, tiesiogines grąžinimo išlaidas apmoka pirkėjas.
Pardavėjas grąžina sumokėtas sumas (įskaitant standartinio pristatymo kainą) ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pranešimo gavimo, tačiau gali sulaikyti grąžinimą iki prekės gavimo ar įrodymo apie išsiuntimą.
Vartotojas atsako už prekės vertės sumažėjimą, atsiradusį dėl veiksmų, nebūtinų prekės pobūdžiui, savybėms ir veikimui nustatyti.
Pastaba: ši teisė netaikoma nekokybiškų prekių atvejui – tuomet veikia garantijos ir neatitikties taisyklės (žr. 2 skyrių).
7. Ko prašome kliento, kad išvengtume piktnaudžiavimo
- Naudokite prekes pagal instrukcijas ir rekomendacijas;
- Nedelskite pranešti apie trūkumą;
- Saugokite įrodymus (nuotraukos/video) jei pažeidimas atsirado dėl įvykio (pvz., audros);
Prieš grąžinant kokybišką prekę, įsitikinkite, kad ji nebuvo naudojama labiau, nei būtina savybėms patikrinti (taikoma 14 d. atsisakymui).
8. Ką darome mes
- Vertiname pretenzijas objektyviai ir operatyviai;
- Aiškiai nurodome remontų terminus ir žingsnius;
- Pateikiame remonto ataskaitą (kas nustatyta, kas pakeista);
Jei garantinis remontas neįmanomas arba neproporcingas, siūlome alternatyvą: keitimą, kainos mažinimą ar sutarties nutraukimą – pagal teisės aktus.
Santrauka (greitam įsivertinimui)
- Gam. trūkumas → remontas/keitimas nemokamai, įsk. pašto/kurjerio išlaidas.
- Naudojimo pažeidimas → ne garantija: siūlome mokamą remontą ar remonto rinkinį, siuntimą apmoka pirkėjas.
- 14 d. atsisakymas (kokybiškoms, mažai naudotoms) → grąžinimo kaštus dengia pirkėjas; atsako už vertės sumažėjimą.
Grąžinamą prekę prašome išsiųsti arba atvežti ją patiems žemiau nurodytu būstinės adresu:
Beržynėlio g. 10, Likiškėliai, Alytaus raj., LT-62442